Evaluering af Læremiddel.dk

“Videnarbejde i praksis” er en analyse af erhvervsakademiers og professionshøjskolers egne strategier for, hvordan de arbejder med deres videngrundlag. Analysen er første del af en række udgivelser om professionshøjskolernes og erhvervsakademiernes videngrundlag.

Professionshøjskoler og erhvervsakademier satser på partnerskaber

Nye partnerskaber skal skabe udvikling, mere viden og stærkere uddannelser. Det er en af hovedkonklusionerne i en analyse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), hvor Læremiddel.dk indgår som en del af caseanalysen.

Fokus på udviklingsbasering

Siden 2008 har begrebet “udviklingsbasering” betegnet det videngrundlag, som de professions- og erhvervsrettede videregående uddannelser skal være baseret på efter loven. Det gælder fx uddannelserne til lærer, sygeplejerske, bygningskonstruktør og finansøkonom. Det indebærer blandt blandet, at institutionerne skal skabe viden i samarbejde med forskningsinstitutioner og de erhverv og professioner, som dimittenderne i fremtiden skal arbejde i.

Begrebet “udviklingsbasering” er imidlertid ikke så veldefineret, så det er i stort omfang op til institutionerne selv at udfolde og omsætte, hvad det i praksis betyder for deres videnarbejde.

 

Tilmeld nyhedsbrev
×
Få vores nyhedsbrev

Gør som andre læremiddel-interesserede og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.

Abonnement

Denne tekst bruges til at introducere artikler som indholdstype.
Nedenunder oplistes så alle artikler i den rækkefølge de er oprettet.

×
Abonner på flere indholdskategorier

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam et tempor massa, sit amet bibendum augue. Sed interdum, elit in faucibus sagittis.

!
Sender tilmelding, vent venligst..