Peer review

Læremiddel.dks tidsskrift er godkendt til Den Bibliometriske Forskningsindikators (BFI) autoritetsliste, og alle artikler undergår anonym fagfællebedømmelse (dobbeltblind peer review).

Fagfællebedømmelserne i Learning Tech er dobbelt anonyme, hvilket betyder, at eksterne bedømmere ikke får oplyst forfatterens identitet, og at forfatteren ikke får oplyst, hvem der er bedømmere.

Forfattere skal ind­sende to versioner af manuskriptet. En version med den fulde tekst, og en anden version, hvor al information, der identificerer forfatteren, er fjernet, således at denne fil umiddelbart kan sendes til anonym fagfællebedøm­melse.

Formålet med peer review-proceduren er:

  • at skabe et forum, hvor forskere og formidlere kan få kvalificeret deres faglige arbejde.
  • at give forfattere en fair og upartisk bedømmelse og konstruktiv feedback på indsendte manuskripter.
  • at sikre, at form og indhold af artikler, der optages i Learning Tech, er af høj faglig og formidlingsmæssig karakter.
  • at sikre, at forskere kan opnå forskningsmæssig merit ved at publicere i Learning Tech, som er kategoriseret til niveau 1 på Den Bibliometriske Forskningsindikators (BFI) autoritetsliste.