Digital skole

Projektperiode: 2012-2013
Status: Afsluttet

Læremiddel.dk kortlagde i efteråret 2012 i samarbejde med Center for Undervisningsmidler og læreruddannelsen ved University College Sjælland Vordingborg Kommunes læreres brug af digitale læremidler i dansk, matematik, naturfag, sprog og praktisk-musiske fag med henblik på at udpege barrierer og potentialer for øget anvendelse af it i fagene.

Digital skole – Læreres brug af digitale læremidler i undervisningen

Kortlægningsundersøgelsen udmøntedes i en række anbefalinger, som Vordingborg Kommune kan anvende til at understøtte en øget integration af it i fagene med henblik på at styrke elevernes faglige læring samt udnytte digitale læremidlers potentialer for en øget differentieret og inkluderende undervisning.

Undersøgelsens grundlag varet kvalitativt studie, som involverede lærere, ressourcepersoner og ledere på kommunens skoler.

Arbejdet foregik i perioden august-december 2012 og udmøntede sig i en rapport, der offentliggjordes af Vordingborg Kommune i starten af 2013.

Tilmeld nyhedsbrev
×
Få vores nyhedsbrev

Gør som andre læremiddel-interesserede og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.