Didaktik 2.0

Forfattere: Karsten Gynther, Jens Jørgen Hansen og René B. Christiansen
Udgivet: 2010

Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan inddrages.

En gruppe medarbejdere fra Læremiddel.dk med Karsten Gynther i spidsen som redaktør udgav i 2010 bogen Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation.

Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan inddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever.

I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb.

En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen.

Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelserne af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen.

Tilmeld nyhedsbrev
×
Læremiddel-interesseret?

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.