Anbefalinger til skolernes arbejde med tilrettelæggelse af indsatser for fagligt mest udfordrede elever i dansk og matematik – se videopræsentation
På denne side kan du som samarbejdsskole se en praksisnær gennemgang af Læremiddel.dks og Videncenter for Læsnings anbefalinger til indsatser for fagligt udfordrede elever i dansk og matematik.
Som samarbejdsskole har I nu adgang til en video, hvor Kia Wied, videncenterleder ved Læremiddel.dk, præsenterer konkrete anbefalinger til, hvordan skolen kan styrke indsatsen for fagligt udfordrede elever i dansk og matematik.
Videoen tager udgangspunkt i de anbefalinger, som Læremiddel.dk og Nationalt Videncenter for Læsning har udarbejdet på baggrund af en landsdækkende vidensindsamling.
Find anbefalingerne udfoldet her.
Anbefalingerne peger blandt andet på vigtigheden af:
-
Tidlig og systematisk indsats med klare organisatoriske rammer
-
Samarbejde mellem lærere, vejledere og ledelse
-
Brug af målrettede læremidler og differentierede tilgange
-
Fokus på trivsel og undgåelse af stigmatisering
I videoen gennemgår Kia Wied desuden, hvordan arbejdet kan organiseres i praksis, hvordan man kan forebygge stigmatisering af elever, og hvilken rolle ledelsen spiller i at skabe bæredygtige, styrkede indsatser.
Se videoen her