Anbefalinger til skolernes arbejde med tilrettelæggelse af indsatser for fagligt mest udfordrede elever i dansk og matematik – se videopræsentation

På denne side kan du som samarbejdsskole se en praksisnær gennemgang af Læremiddel.dks og Videncenter for Læsnings anbefalinger til indsatser for fagligt udfordrede elever i dansk og matematik.

Som samarbejdsskole har I nu adgang til en video, hvor Kia Wied, videncenterleder ved Læremiddel.dk, præsenterer konkrete anbefalinger til, hvordan skolen kan styrke indsatsen for fagligt udfordrede elever i dansk og matematik.

Videoen tager udgangspunkt i de anbefalinger, som Læremiddel.dk og Nationalt Videncenter for Læsning har udarbejdet på baggrund af en landsdækkende vidensindsamling.

Find anbefalingerne udfoldet her.

Anbefalingerne peger blandt andet på vigtigheden af:

  • Tidlig og systematisk indsats med klare organisatoriske rammer

  • Samarbejde mellem lærere, vejledere og ledelse

  • Brug af målrettede læremidler og differentierede tilgange

  • Fokus på trivsel og undgåelse af stigmatisering

I videoen gennemgår Kia Wied desuden, hvordan arbejdet kan organiseres i praksis, hvordan man kan forebygge stigmatisering af elever, og hvilken rolle ledelsen spiller i at skabe bæredygtige, styrkede indsatser.

Se videoen her

Tilmeld nyhedsbrev
×
Læremiddel-interesseret?

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.