Om oplægsholderne

Karsten Gynther

Lektor, Cand. Pæd. Projektleder for IT og læring, Forsknings- og Udviklingsafdelingen, University College Sjælland.

Karsten Gynther har deltaget i en række forsknings- og udviklingsprojekter inden for feltet netbaserede uddannelser, digitale læremidler, E-læring samt medier og mediepædagogik i folkeskolen og i professionsuddannelserne. Karsten Gynther sidder i ledelsesgruppen for Læremiddel.dk, hvor han bl.a. leder forskningsprojektet Læremiddelkultur 2,0. Karsten Gynther har bl.a. publiceret bogen Blended Learning – IT og læring i et teoretisk og praktisk perspektiv, Unge Pædagoger 2005.

Rene B. Christiansen

Lektor, Cand. Pæd. Projektleder for læring og professionsudvikling, Forsknings- og Udviklingsafdelingen, University College Sjælland.

Rene B. Christiansen har deltaget i en række forsknings- og udviklingsprojekter inden for feltet ungdomskulturer, nye medier og har bidraget til udvikling af efter- og videreuddannelsesfeltet inden for det mediepædagogiske område i folkeskolen. Rene B. Christiansen har publiceret en række artikler inden for det mediepædagogiske felt og har undervist på skolebibliotekaruddannelsen og IT-vejlederuddannelsen. Han er endvidere redaktør på forlaget Unge Pædagoger.

Jens Jørgen Hansen

Ph.d., lektor. Videncenterleder af Videncenter for læremidler og evaluering, Forsknings- og udviklingsafdelingen, University College Syd. Medlem af ledelsesgruppen for læremiddel.dk.

Jens Jørgen Hansen har skrevet ph.d. om digitale læremidler i skolen på baggrund af en stribe evalueringsprojekter i det såkaldte ITMF-projekt (It og Medier i Skolen). Han er i regi af Læremiddel.dk involveret i en række udviklingsprojekter om analyse af læremidler og brug af læremidler i skolen. Jens Jørgen Hansen har publiceret flere artikler om læremidler og har undervist i dansk i læreruddannelsen og skolebibliotekaruddannelsen.

Vinnie Lerche Christensen

Lektor, cand. Mag i engelsk, projektmedarbejder i Videncenter for læremidler og evaluering, Forsknings- og udviklingsafdelingen, University College Syd.

Vinnie Lerche Christensen har deltaget i en række udviklingsprojekter om integration af medier og e-læring i undervisningen og underviser på skolebibliotekaruddannelsen og i læreruddannelsen. Hun har publiceret artikler om evaluering og udgivet lærebøger til engelsk (Pit Stop-serien).

Niels Grønbæk Nielsen

Lektor Cand. Pæd. University College Lillebælt.

Niels Grønbæk har deltaget i en række aktionsforskningsprojekter i den danske folkeskole og er underviser i de pædagogiske fag i læreruddannelsen i Odense. Niels Grønbæk er næstformand for censorformandskabet læreruddannelsen og leder Læremiddel.dks netværk for faglige udviklingsskoler i Odense.

Rikke Schultz

Lektor Cand. Pæd. Konsulent i efter- og videreuddannelsesafdelingen i University College Lillebælt.

Rikke Schultz har deltaget i en række forsknings- og udviklingsprojekter inden for det IT-pædagogiske område i folkeskolen og i professionsuddannelserne. Rikke Schultz underviser på skolebibliotekaruddannelsen bl.a. i PD-modulet “Vejledning med IT og medier” og har desuden deltaget i etableringen af Læremiddel.dk.

Carsten Jessen

Lektor, ph.d. Center for Playware. Danmarks Tekniske Universitet og Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, AU.

Carsten Jessen forsker inden for områderne børn og digitale medier, computerspil, legekultur, intelligente legeredskaber og legetøj (playware), Human-Robot Interaction (HRI), børne- og ungdomskultur samt virtuel kultur og IKT-støttede læreprocesser.

Programændring! Carsten Jessen er blevet forhindret i at deltage. Karin Levinsen deltager som oplægsholder i stedet.

Nina Bonderup Dohn

Lektor, ph.d. Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab, SDU.

Forsker inden for områderne viden, læring og evaluering i uddannelsessammenhænge og i arbejdslivet, tavs viden, refleksion og kompetenceudvikling, IT-baseret læring og webkommunikation, web 2.0-medieret læring samt universitetspædagogik.

Aktuel med bogen E-læring på web 2,0, der handler om, hvad web 2.0 er, og hvordan web 2.0 kan inddrages i undervisnings- og læringssammenhænge. E-læring på web 2.0 henvender sig både til studerende på uddannelser, der arbejder med it, kommunikation og læring, eksempelvis læreruddannelser og universiteternes humanistiske it-uddannelser, og til professionelle, der ønsker at anvende web 2.0 til kommunikation og læring på uddannelsesinstitutioner eller i virksomheder og organisationer.

John Klesner

Lærer, Hammel skole.

Vinder af årets E-læringspris for arbejde med mobillæring. Prisen uddeles af Nationalt videncenter for e-læring.

Tilmeld nyhedsbrev
×
Læremiddel-interesseret?

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.