Inkluderende digital projektdidaktik i de frie skoler er et forsknings- og skoleudviklingsprojekt om udvikling af en inkluderende, digitalt understøttet projektdidaktik. Projektet blev gennemført på syv frie grundskoler 2015-2017.
I projektet samarbejde forskere og konsulenter fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole og Professionshøjskolen Absalon med lærere og ledelse fra de syv deltagende skoler om at udvikle skolernes projektdidaktik, it-didaktik og udviklingskapacitet.
På skolerne resulterede projektet bl.a. i udviklingen af en række gennemarbejdede projektundervisningsforløb med fokus på inklusion og inddragelse af digitale læremidler.
Projektet byggede på og bidrog til udviklingen af et koncept for inkluderende, digitalt understøttet projektdidaktik. Her på siden kan du finde korte forklaringer samt modeller og værktøjer fra dette koncept, som kan anvendes til at udvikle og reflektere over projektundervisning.
Du kan finde mere om konceptets teoretiske baggrund samt en række spændende empiriske analyser af konkret projektundervisning med digitale værktøjer i projektets forskningspublikation her.
Projektdeltagere
Stinus Storm Mikkelsen (projektleder), Karsten Agergaard og Dag Munk Lindemann, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole