Undervisningsforløb: Besat

Forfattere: Signe Hofstedt Klastrup og Thomas Roed Heiden
Udgivet: 2024

I denne artikel finder du et spændende undervisningsforløb med litteratur og drama i 1. klasse om billedbogen “Besat”.

Korrekt citering af denne artikel efter APA-systemet (American Psychological Association System, 7th Edition):
Klastrup, S. H. & Heiden, T. R. (2024). Undervisningsforløb: Besat. Lokaliseret på: /viden-og-vaerktoejer/til-praktikere/laerer-i-rolle/undervisningsforloeb-besat/

Hent undervisningsforløbet som printvenlig pdf

 

Undervisningsforløb

– et forløb med litteratur og drama i 1. klasse på baggrund af billedbogen Besat.

 

Mål med forløbet

  • at eleverne kan fortolke billedbogen ’Besat’ (og andre eventyr) gennem æstetiske udtryk
  • at eleverne kan deltage i dramatiske spil (rollespil) gennem improvisation

Forløbets længde

  • 8-10 lektioner

Forberedelse

  • Læreren skal kende teksten grundigt
  • Læreren kan evt. markere spillepladsen i lokale 2 med kraftigt farvet tape
  • Bogens billeder skal scannes og kunne vises på smartboard
  • Evt. en kappe og en soldaterhat til eventyrsoldaten
  • Evt. lidt sminke til når soldaten bliver besat
  • Det kunne være godt, hvis der var 2 voksne på i disse dage

 

Kom i gang med undervisningsforløbet

 

 

Kom i gang med undervisningsforløb om lærer-i-rolle

Undervisningsforløb 2: Farverne som forsvandt

Undervisningsforløb 3: Hr. Pindse

 

Forfatter af billedbogen Besat: Dennis Gade Kofod og Kristian Eskild Jensen

Undervisningsforløb er udviklet af: Thomas Roed Heiden og Signe Hofstedt Klastrup

Kofod, D. G. & Jensen, K. E. (2021). Besat. Jensen & Dalgaard.