Herunder ser du alt indhold omhandlende kvalitet i undervisningen.
Artikel 4: Denne artikel handler om den substantielle dimension i kvalitetsbegrebet, og her udfordrer Thomas Illum Hansen det performative kvalitetsbegreb. I stedet for at måle kvalitet på noget, der er tømt for indhold, som blot er kvantitet, forslår han at måle kvalitet på indhold – et substantielt kvalitetsbegreb.
Artikel 3: I denne artikel kigger Thomas Illum Hansen nærmere på den etiske og pluralistiske dimension i kvalitetsbegrebet og stiller bl.a. spørgsmålene: Hvad er god kvalitet? Hvilken kvalitet vil vi gerne fremme, hvorfor og hvordan? Og hvordan ved vi, hvad god kvalitet er?
Artikel 2: Musikken kan ses som metafor for god undervisning. I denne artikel undersøger Thomas Illum Hansen, hvordan vi med musik får blik for, at god undervisning er som en komposition med intro, vers, omkvæd, kontrastykker, bro, mellemstykker, improvisation og outro. Fra musikkens verden ved vi, at der er uendeligt mange måder at komponere den gode musik. Det kræver dog som minimum rytme og stemning.
Artikel 1: Hvilken betydning har dømmekraften for kvalitet i undervisningen? Hvad er god undervisning? Og hvordan får vi bedre kvalitet i undervisningen? Disse spørgsmål stiller Thomas Illum Hansen blandt andet i denne første artikel i artikelserien: Hvad er god undervisning?