Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen

Projektperiode: 2021 - 2022
Status: Afsluttet

Projektet Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen har fokus på og undersøger, hvordan adaptiviteten i MatematikFessor fungerer og bruges. 

Projektdeltagere 

Louis Køhrsen, matematikvejleder, Rørby skole, og Troels Gannerup Christensen, lektor, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Læreruddannelsen Jelling.

Projektbeskrivelse

Læremiddel.dk gennemfører i samarbejde med Alinea, Egmont, i efteråret 2021 undersøgelser af elever og læreres brug af Matematikfessor i undervisningen på forskellige trin. Undersøgelsen har særligt fokus på, hvordan adaptiviteten i Matematikfessor fungerer og bruges.

Formålet med undersøgelsen er at generere viden om:

  • Hvordan lærere lader MatematikFessor indgå i deres undervisning, herunder hvilke dele af faget og forløbene læremidlet anvendes i forhold til, hvordan læreren rammesætter brugen af læremidlet, vejleder eleverne under arbejdet med MatematikFessor, samler op og anvender/supplerer læremidlets feedback og evaluering.
  • Læreres overvejelser og ønsker til en revideret version af læremidlet.
  • Elevernes interaktion med MatematikFessor og oplevelse (motivation, mestringsoplevelse) ved at arbejde med MatematikFessor.

Projektdesign

Projektet gennemføres som et kvalitativt studie i to klasser på hhv. indskoling, mellemtrin, udskoling.

Tilmeld nyhedsbrev
×
Læremiddel-interesseret?

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.