Telefon: 51 71 89 72
Email: loko@ucl.dk
Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen
Projektet Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen har fokus på og undersøger, hvordan adaptiviteten i MatematikFessor fungerer og bruges.
Projektdeltagere
Louis Køhrsen, matematikvejleder, Rørby skole, og Troels Gannerup Christensen, lektor, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Læreruddannelsen Jelling.
Projektbeskrivelse
Læremiddel.dk gennemfører i samarbejde med Alinea, Egmont, i efteråret 2021 undersøgelser af elever og læreres brug af Matematikfessor i undervisningen på forskellige trin. Undersøgelsen har særligt fokus på, hvordan adaptiviteten i Matematikfessor fungerer og bruges.
Formålet med undersøgelsen er at generere viden om:
- Hvordan lærere lader MatematikFessor indgå i deres undervisning, herunder hvilke dele af faget og forløbene læremidlet anvendes i forhold til, hvordan læreren rammesætter brugen af læremidlet, vejleder eleverne under arbejdet med MatematikFessor, samler op og anvender/supplerer læremidlets feedback og evaluering.
- Læreres overvejelser og ønsker til en revideret version af læremidlet.
- Elevernes interaktion med MatematikFessor og oplevelse (motivation, mestringsoplevelse) ved at arbejde med MatematikFessor.
Projektdesign
Projektet gennemføres som et kvalitativt studie i to klasser på hhv. indskoling, mellemtrin, udskoling.