Undervisningsforløb: Hr. Pindse

Forfattere: Signe Hofstedt Klastrup og Thomas Roed Heiden
Udgivet: 2024

I denne artikel finder du et spændende undervisningsforløb med litteratur og drama i 1. klasse om billedbogen “Hr. Pindse”.

Korrekt citering af denne artikel efter APA-systemet (American Psychological Association System, 7th Edition):
Klastrup, S. H. & Heiden, T. R. (2024). Undervisningsforløb: Hr. Pindse. Lokaliseret på: /viden-og-vaerktoejer/til-praktikere/laerer-i-rolle/undervisningsforloeb-hr-pindse/

Hent undervisningsforløbet som printvenlig pdf

 

Undervisningsforløb

– et forløb med litteratur og drama i 1. klasse på baggrund af billedbogen Hr. Pindse.

 

Mål med forløbet

  • at udvikle elevernes opmærksomhed og empati i forhold til figuren Hr. Pindse
  • at udvikle elevernes færdigheder i improviseret rollespil, men fokus på Hr. Pindse

Forløbets længde

  • 8-10 lektioner

 

Kom i gang med undervisningsforløbet

 

 

Kom i gang med undervisningsforløb om lærer-i-rolle

Undervisningsforløb 1: Besat

Undervisningsforløb 2: Farverne som forsvandt

 

Forfatter af billedbogen Besat: Betina Birkjær

Undervisningsforløb er udviklet af: Thomas Roed Heiden og Signe Hofstedt Klastrup

Birkjær, B. (2021). Hr. Pindse. Jensen & Dalgaard.