Herunder ser du alt indhold omhandlende fælles mål.
Hvor langt kan vi komme med kompetenceorienteret matematikundervisning? Den 28. maj forsvarede Rune Hansen på fornemste vis sin ph.d.-afhandling med titlen ”Målstyret kompetenceorienteret matematikundervisning”, hvor han har undersøgt, hvilke potentialer og barrierer der ligger i matematiklærerens arbejde med målstyrede logikker i matematikundervisningen.
Keld Skovmand kan nu kalde sig ph.d. efter en veloverstået forsvarshandling, hvor han problematiserer den danske skolereform.
Merete Riisager har nedsat en ny rådgivningsgruppe, der skal komme med anbefalinger til, hvordan reduktionen af bindende fælles mål kan udmøntes på de digitale læringsplatforme, som skolerne skal bruge.
Undervisningsminister Merete Riisager har nedsat en rådgivningsgruppe med viden og erfaring fra folkeskolen, som skal komme med anbefalinger til, hvordan man kan løsne bindingerne i Fælles Mål. Målet er, at lærere og skoler får større frihed til at tilrettelægge undervisningen.
Effektiv undervisning stiller skarpt på samarbejdet i undervisningslokalerne i flere end 10 store cases – didaktiske nærbilleder – der giver god mulighed for at iagttage, analysere og vurdere de kvaliteter, der fremmer læringen og det gode samspil mellem lærere og elever.
‘Billedkunst’ i serien ‘Mål og midler’ udforsker centrale og grundlæggende problemstillinger for en didaktisk forståelse af læremidler til skolens billedkunstundervisning.
“Fælles mål og midler. Læremidler og læreplaner i teori og praksis” henvender sig både til lærere og lærerstuderende og tilbyder et fælles sprog, der gør det muligt at diskutere teori og praksis – både i folkeskolen og i læreruddannelsen.