Herunder ser du alt indhold omhandlende it.
Internettet er flittigt brugt i undervisningen i folkeskolen. Men skolerne ville kunne høste store didaktiske og praktiske fordele ved at bruge internettet som platform i langt højere grad end det er tilfældet i dag.
Denne artikels ærinde er at byde ind med nogle forslag og retningslinjer til forlagene om, hvad det er relevant at have blik for, hvis forlagene skal medvirke til at kvalificere den it-baserede fagundervisning og brugen af it i folkeskolen med læremidler, der er nyskabende.
Den 25. oktober inviterer Læremiddel.dk til konference, hvor overskriften lyder: It virker! Virker it? Temaet er koblingen mellem teknologi og skole og virkningen af den digitale teknologi. Konferencen henvender sig til alle med interesse i it og pædagogiske spørgsmål, herunder lærere, læreruddannere, pædagogiske konsulenter, CFU-konsulenter, ansatte ved forlag og ministerier med relation til undervisning og it.
Fag med Smag er en ny læringsapp med fokus på smag, som indeholder komplette undervisningsaktiviteter til flere af folkeskolens fag. App’en er udviklet til lærere og kan hentes gratis til tablets i app stores.
Digitalt projektarbejde i de frie skoler – et nyt bud på undersøgende undervisning og lærersamarbejde. Heldagskonference den 15. marts 2018.
Konference på DPU, Aarhus Universitet, den 20. august om forskningsresultater fra tre demonstrationsskoleforsøg inden for it, skoleledelse og fagdidaktik.
Læremiddel.dk inviterer til konference den 25. oktober. I år lyder overskriften It virker! Virker it? og debatterer effekten af it i folkeskolen.
‘UCL Program for Uddannelse 4.0’ er et treårigt udviklingsprogram, som ønsker at understøtte uddannelsesudvikling på tværs af hele UCL.
I dette projekt evaluerer og kvalificerer Læremiddel.dk Sex & Samfunds digitale portal i forhold til dens formål samt den didaktiske tilgang i de forskellige læringsforløb på portalen.
Dette projekt har sit udspring i det overordnede spørgsmål om, hvordan de samfundsmæssige transformationer, der kan observeres inden for begrebet industri 4.0, vil påvirke fremtidens uddannelsesdesign.
Projektet har til formål at udvikle indsatser, der kan understøtte implementeringen af læringsplatforme i den danske folkeskole med udgangspunkt i erfaringsopsamlingen.
Bogen er andet bind af to om demonstrationsskoleforsøgene og har undertitlen “Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg”.
Bogen er første bind af to om demonstrationsskoleforsøgene og har undertitlen “Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg”.
Bogen er blevet til i et samarbejde mellem Danmarks Lærerforening og Dafolo ud fra ønsket om at være med til at kvalificere den fagdidaktiske brug af it