Herunder ser du alt indhold omhandlende læremiddelbrug.
Du kan nu hente Læremiddeltjek som en interaktiv pdf, hvor du kan lave dit eget læremiddeltjek, mens modellen til vurdering og sammenligning af læremidler er i gang med at blive nyudviklet.
Ny håndbog fra Georg Eckert Instituttet samler den nyeste læremiddelforskning. Thomas Illum Hansen fra Læremiddel.dk er bidragyder med et kapitel om brugen af læremidler.
Projektet Undersøgelse af brugen af MatematikFessor i undervisningen har fokus på og undersøger, hvordan adaptiviteten i MatematikFessor fungerer og bruges.
Projektet Adaptive læremidler er et interventionsprojekt, som har til formål at afprøve og redesigne undervisningsforløb i matematik i henholdsvis 4. og 9. klasse med afsæt i det adaptive digitale læremiddel, Rhapsode LEARNER.
Projektet Evaluering af Pædagogik – Introduktion til pædagogers grundfaglighed skal give bud på forbedringer af det eksisterende læremiddel og konkrete råd til en ny grundbog til samme målgruppe ved at foretage et dokumentstudie samt interviews, som efterfølgende bearbejdes og analyseres.
Målet for projektet Professionsdidaktik og læremidler er at udvikle en professionsdidaktik om læremidler og deres rolle for professionsudvikling.
Projektets formål var at evaluere det digitale læremiddel abc.dk udgivet af forlaget Gyldendal i 2008. Evalueringen udførtes som en effektevaluering med henblik på at undersøge, hvordan materialet virkede.
Hvad er læsbarhed i læremidler til elever på erhvervsfaglige uddannelser? Er de eksisterende læremidler læsbare? Og hvis ikke, hvad kan undervisere, læsevejledere og forlag/læremiddelproducenter så medtænke i deres praksis – deres udvikling, brug af og virke med læremidlerne?
Projektet PaL skal kortlægge og bidrage til en forståelse af læreres og elevers brug af læremidler bl.a. ved at undersøge sammenhængen og forskellen mellem det intenderede lærings- og undervisningsdesign og det aktualiserede design i praksis.
Temaet for og titlen på dette nummer af Learning Tech er Læreren og læremidlerne og har fokus på læremiddelbrug i undervisningen.
Temaet for og titlen på dette nummer af Learning Tech er Nye teknologier – nye potentialer. Nye udfordringer – nye didaktiske designs.