Herunder ser du alt indhold omhandlende teknologididaktik.
Se eller gense Rasmus Leth Vergmann Jørnøs spændende og visionær tiltrædelsesforelæsning med titlen Docent i Teknologiforståelse og Teknologididaktik og læs om Rasmus’ fremadrettede fokus som docent.
Rasmus Leth Vergmann Jørnø er ansat som ny docent i teknologididaktik og teknologiforståelse, og kommer i sin nye stilling til at være tilknyttet afdelingen for anvendt forskning i pædagogik og samfund på UCL. I den forbindelse har vi interviewet Rasmus for at blive klogere på, hvad et docentur i teknologididaktik og teknologiforståelse skal bidrage med. Læs hele interviewet med Rasmus Leth Jørnø her.
Temaet for og titlen på dette nummer af Learning Tech er Didaktisk kvalitet og kvalificering af læremidler og teknologi.
Temaet for og titlen på dette nummer af Learning Tech er Digitale teknologier i undervisningen og har fokus på didaktiske refleksioner over teknologi i undervisningen.
Læs her, hvordan du på én gang kan arbejde med at skrive historier efter berettermodellen og undersøge chatbots i et teknologiforståelsesperspektiv.
Historien bag de sprogmodeller, der kører under motorhjelmen på de meget omtalte AI-chatbots, giver en idé om, hvad en sprogmodel egentlig er.
Undgå at tale om AI-chatbots i ord og vendinger, der giver indtryk af, at de har bevidsthed. Det giver det klareste fagsprog i teknologiforståelsesfaget.
Læs her, hvordan du på én gang kan arbejde med litterære genrer og undersøge chatbots i et teknologiforståelsesperspektiv