Herunder ser du alt indhold omhandlende litteraturundervisning.
Læreruddannelsen skal være forskningsbaseret. Det taler politikere, uddannelsesforskere og læreruddannere en del om. Et helt oplagt sted at lade de studerende møde forskning – og udvikle praksis med dem – er de såkaldte specialiseringsmoduler. Det fortæller vi lidt om her.
I KiDM-projektet er der udviklet helt nye undervisningsforløb til undersøgende undervisning i æstetiske tekster. Når vi kalder det æstetiske tekster, så er det fordi vi arbejder ud fra et bredt tekstbegreb. I forløbene er der både brugt noveller, en roman, et digt, et computerspil, en tv-serie og en kortfilm.
Kan man lave fjernundervisning for sin 7.-8. klasse med brug af en kortfilm? Med vores undervisningsforløb om filmen ”Søn” (Kristoffer Kiørboe, 2014) er det blevet nemmere at gøre forsøget.
SKAM er et godt undervisningsforløb, der har vist sig at have stor appel til eleverne. Og i følge interviews med både lærere og elever er det et af de mest populære forløb, vi har lavet til litteraturundervisningen i dansk i KiDM-projektet (Kvalitet i Dansk og Matematik).