Herunder ser du alt indhold omhandlende online undervisning.
I denne uge udkommer rapporten “It i skolen under coronapandemien”, som præsenterer de danske resultater af dette års ICILS-undersøgelse. Stig Toke Gissel og Morten Pettersson fra Læremiddel.dk har bidraget til rapporten, og det særlige ved undersøgelsen i år er, at den fremskriver viden om, hvordan læreres holdninger til og brug af it i undervisningen har ændret sig under coronapandemien
I juni har 93.000 studerende og 7000 undervisere landet over modtaget et spørgeskema i henholdsvis deres mail-indbakke og e-boks. Spørgeskemaerne er første led i en større undersøgelse af undervisere og studerendes erfaringer og oplevelser med online undervisning under COVID-19, som 10 uddannelsesinstitutioner er gået sammen om i et 1-årigt projekt.
I dette modul kigger vi på, hvad vi kan forstå ved samarbejde og dialog samt hvordan vi teknisk kan understøtte samarbejde og dialog.
I dette modul præsenterer vi forskellige måder, hvor digitale værktøjer kan bruges til at differentiere undervisningen og derigennem øge de studerendes motivation.
I dette modul præsenteres nogle bredere overvejelser om, hvorvidt værkstedsarbejdet og casebasering måske er værd at overveje, selv om undervisningen foregår online.
Lige nu har vi brug for at kunne være fleksible. Nogle gange kan vi mødes med de studerende ansigt-til-ansigt (F2F), nogle gange må vi lave dele af undervisningen online, og vi kan komme ud for, at al undervisning foregår online.
Dette er et mini-kursus, der giver konkrete tips til, hvordan du kan skabe en engagerende og dialogisk undervisning for dine studerende, selvom meget af undervisningen foregår online.