Nyhed (7)

Tiltrædelsesforelæsning: Rasmus Leth Vergmann Jørnø Docent i Teknologiforståelse og Teknologididaktik

Se eller gense Rasmus Leth Vergmann Jørnøs spændende og visionær tiltrædelsesforelæsning med titlen Docent i Teknologiforståelse og Teknologididaktik og læs om Rasmus’ fremadrettede fokus som docent.

Ny docent i teknologididaktik og teknologiforståelse

Rasmus Leth Vergmann Jørnø er ansat som ny docent i teknologididaktik og teknologiforståelse, og kommer i sin nye stilling til at være tilknyttet afdelingen for anvendt forskning i pædagogik og samfund på UCL. I den forbindelse har vi interviewet Rasmus for at blive klogere på, hvad et docentur i teknologididaktik og teknologiforståelse skal bidrage med. Læs hele interviewet med Rasmus Leth Jørnø her.

Lanceringskonference: Gå i dialog med forfatterne bag "Håndbog i scenariedidaktik"

I forbindelse med boglanceringen af “Håndbog i scenariedidaktik”, afholder DPU en lanceringskonference den 10. juni 2022, hvor der både indbydes til fælles samt fagopdelte dialoger på baggrund af bogens indhold og cases. Forskere fra Læremiddel.dk har medvirket til at skrive flere af bogens kapitler, der præsenterer scenariedidaktikken, og hvordan denne praktiseres i skolens fag. Thomas Illum Hansen har medvirket til bogens afsluttende kapitel, hvor han har kastet et kritisk lys på scenariedidaktik.

Webinar: IT-integration i et skoleudviklingsperspektiv

Se eller gense webinaret ‘Imens vi venter på Bett 2022’ med inspiration, idéer, vidensdeling og paneldebat med deltagelse af Thomas Kjærgaard fra Læremiddel.dk. Webinaret er gratis tilgængeligt og er en mini-udgave af Bett-konferencen 2022, der løber af stablen i London i marts.

Ny hjemmeside om teknologiforsøget i folkeskolen er netop lanceret

I forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning er en ny hjemmeside netop gået i luften. Her kan forsøgsskoler og andre interesserede i fagligheden klogere på forsøget.

Call for Papers til Tidsskriftet Studier i Læreruddannelse- & Profession

Tidsskriftet Studier i Læreruddannelse- & Profession: Call for Papers – forår 2019. Emnet er teknologiforståelse i fag og som fag – i læreruddannelse og skole.

Læremiddel.dk med i treårigt forsøg om teknologiforståelse

Læremiddel.dk skal sammen med Københavns Professionshøjskole, University College Nordjylland, VIA University College og Rambøll Management Consulting være med til at udvikle og drive det treårige forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning.


Tilmeld nyhedsbrev
×
Læremiddel-interesseret?

Tilmeld dig vores nyhedsbreve og få nyheder, ny viden og ny forskning direkte i din indbakke.